220 stopinj poševno
  • DOMOV
  • NA KROŽNIKU
  • RECEPTI
    • Video recepti
    • Jedi za PRAZNIKE >
      • PIKNIKI
      • Valentinovo
      • Pust
      • Velikonočne jedi
      • Božič & novo leto
    • Zajtrki
    • Malice, prigrizki
    • Kosila & Večerje >
      • Predjedi
      • Juhe & Jedi na žlico
      • MESO >
        • Svinjina
        • Govedina & Teletina
        • Perutnina
        • Mleto meso
        • Zajec, kunec
      • Ribe & Morski sadeži
      • Testenine & Lazanje & Njoki
      • Burgerji
      • Pice & Tortilje & Burek
      • Riž, rižote
      • Italijanske rižote in druge jedi z Riso Scotti rižem
      • Zelenjava & Priloge
      • Krompir
      • Polenta
      • Gobe
    • Solate
    • Sladice >
      • Kreme & BIskviti
      • Piškoti & krhko pecivo
      • Listnato & vlečeno testo
      • Kvašeno testo
      • Kolači, biskviti, pite, sadne rezine
      • Rulade
      • Kremna peciva
      • Sladice v kozarcih
      • Muffini & kroglice
      • Sladoledi & Sorbeti
      • Ocvrto pecivo
      • Torte
      • Palačinke, bonboni ...
    • Mlečne večerje
    • Kruh & Pekovsko pecivo
    • Omake & Pesto
    • Napitki
    • Shramba
    • KEFIR & FERMENTIRANA hrana
    • Domača lekarna
    • Brez glutena >
      • ORGRAN brezglutenski recepti
      • Zajtrki brez glutena
      • Malice brez glutena
      • Kosila & Večerje brez glutena
      • Sladice brez glutena
    • sLOVEnska kuhinja
    • Nasveti
    • bodi CHEF!
    • Instagram
  • MEDIA KIT
  • KNJIGE
    • KNJIGE 220 STOPINJ POŠEVNO
    • Zabava na Izgubljenem otoku
    • Pesmice za otroke
  • TESTI APARATOV
  • TO SMO MI
    • Tudi to smo mi
    • My Friend Google
  • KONTAKT
  • SLASTIČNA SLOVENIJA
    • sLOVEnska kuhinja
    • Slovenija na krožniku
    • Prekmurje
    • Primorska
    • Koroška
    • Štajerska
    • Dolenjska
    • Gorenjska
    • Notranjska
  • V GOSTEH
  • Piškotki
  • NAREDI SAM
  • 220 degrees diagonally

NA KROŽNIKU

ENOSTAVNO, SVEŽE, DRUŽINI PRIJAZNO, S KRUHOM POMAZANO
RECEPTI vsebujejo oglasna sporočila. 

Priprava droži - divjega kvasa, nastavka za peko kruha brez kvasa

1/12/2017

79 Comments

 
Picture

Še ne dolgo let nazaj sem bila v kuhinji bolj "turistka". Pomeni, da sem zaradi takratnih navad, razmišljanja (in izgovora o pomanjkanju časa)  redkokdaj zašla v kuhinjo. Če sem že, so to bili obroki na hitro, velikokrat sem izbrala na pol pripravljene jedi.

Potem sem pa dobila dete z alergijami, intolerancami, ki mi je odprlo srce, čas in oči. Začela sem se učiti kuhati, uporabljati čiste sestavine: Namesto v trgovino sem se odpeljala po solato k babici, čeprav mi je vzelo to več časa. Kje je še trebljenje te solate? Veliko enostavneje in hitreje je bilo kupiti že otrebljeno in spucano solato.

Ampak vedno znova me je čudilo, kako se je za vse našel čas. Med sabo sem začela povezovati določene pojme pri kuhanju, uporabo čistih sestavin, počutje, ... In zdaj sem tu! Pišem kulinarični blog. Pripravljam avtorske recepte, učim in vzpodbujam ljudi pravilno kuhati. Izdajam celo kuharsko knjigo! O, moj bog! 

In vsak dan bolj se vračam nazaj k naravi oz. poskušam razumeti njene zakonitosti. Poskušam razumeti babičino kuhinjo (ki so pripravljale jedi brez interneta, in na podlagi rekla-kazala, upoštevaje zakonitosti narave, fermentacije) in moja vsakodnevna raziskovanja, znanja v dananšnjem svetu priprave hrane.

Moja kuhinja postaja vse bolj svetla, čista (ok, ne bom lagala, da mi/nam zapaše tudi kakšna packarija), in če bi mi kdo še tri leta nazaj rekel, da bom gojila droži, imela svojega lastnega "Jožeta" mu ne bi verjela: "pa to je ja ena cela znanost!"  V bistvu ni. Ko jo osvojiš, jo vzljubiš!


Za vas imam dve osnovni pravili pri pripravi droži ali peke z drožmi:
  1. Opazuj, vonjaj, tipaj, okušaj, uporabi zdravo pamet" in predvsem vprašaj se, kako bi to stara mama naredila, ki ni uporabljala tehtnice in je imela peč brez termometra. 
  2. Potrpežljivost! Nastavek oz. droži so živa stvar in narava opravi svoje, ko opravi. Včasih v 2 urah, včasih v 5 urah ali 12 urah.

Picture

Sestavine:

moka 
voda
čas, potrpežljivost, vztrajnost

Picture

  • Ko droži začneš delati, lahko to, da oživijo in so pripravljene za uporabo, traja od 4 - 14 dni.

Pri meni je to trajalo 10 dni. Vmes sem hotela že vse skupaj zabrisati v smeti, a sem si premislila. Profi mojstri pišejo o naraščanju in upadanju droži (baje je takrat pripravljen), jaz nisem imela pojma, o čem govorijo. 

Picture


  • Kako droži naredimo? Rabimo svežo moko in hladno vodo. Vsak dan jih nahranimo. Žlica moke + malo mrzle vode. Dobro premešamo s plastično žlico. 

Ržena moka reagira hitreje, vendar je nastavek tudi bolj kiselkast. Najboljše so "domače" moke, sveže moke, zmlete v mlinih. Zakaj? Ker imajo v sebi še veliko življenja in niso pobeljene, preparirane s kemijo, suhe. Spore kvasovk tako bolj preživijo.

Če pri kvasu uporabljamo toplo vodo, mleko, naj bo biti pri delu z drožmi vse hladno. No, vsaj priporočljivo je, ker je proces počasnejši in kvalitetnejši. Seveda pa lahko, če se nam mudi, uporabimo mlačno tekočino.

Tisto natančno merjenje 30 g moke + 30 g vode meni ne gre. Žlice, pipa je pri meni. Masa za droži naj bo gosta kot masa za šmorn. Tega se držim in uspeva. Kasneje, ko droži ojačajo, delamo gostejšo maso.

Najprej sem uporabila belo moko iz trgovine. Prvi dan nič. Drugi dan dodam malo pirine polnozrnate moke, ker se mi je zdelo, da bo morebiti potem kaj bolj živa. Še vedno skoraj nič. Kupim v trgovini bio moko. Belo. Nekaj se je začelo mehurčkati.

Po vseh testiranjih različnih mok lahko zaključim in začetniku predlagam: Nabavite si bio belo moko. 

Vsak dan droži nahranimo tak od oka: dodamo žlico moke + malo vode in premešamo, da masa izgleda gosta kot masa za šmorn.

Picture

  • Lonček z drožmi hranimo na pultu, vstran od direktne svetlobe, zaprt.

Direktni sončni žarki uničujejo nekatere bakterije, kvasovke in tako uničujejo pravilen razvoj nastavka-droži. Lonček naj ne bo zatesnjen, vsaj na začetku drožiranja, ker bo nastavek bolj kisel. Hkrati ga pa moramo pokriti, da ne leti vanj prah, mušice... Jaz zato uporabljam kefirjev lonček. Fajn je visok, ima pokrov, ki ga pustim priprtega, hkrati je pa zaprt za vso nesnago. Lonček z drožmi lahko pokrijemo tudi z gazo, ki jo pritrdimo z gumico. Ko so droži aktivne, lonček tesno zapiramo. Fermentacija boljše poteka v anaerobnem stanju, to je brez kisika. 

Uporabljamo steklene lončke (ne plastiko, ker se navzame vonja in se "lahko" razkraja) in ne kovino, ker je bakterije ne marajo. Za mešanje uporabljamo plastične žlice. Ne kovinske! 
​
  • ​Ko nastavek oživi, izgleda mehurčkast in vedno, ko ga nagranimo, se njegov volumen skoraj podvoji, po 12 urah pa začne spet upadati. Pripravljen nastavek diši. Nima vonja po kislem (samo rahlo po kiselkastem). Ko skozi njega potegnemo žlico, se vidijo značilne niti "vlečenega testa". 

Ni panike, če ni mehurček na mehurčku, če droži ne silijo od sile pritiska iz posode. Včasih jih je več, včasih jih je manj. Tam 4 ali 5. dan zadeva začne zadeva vonjati. Po kislem - po alkoholu. Na vrhu se naredi ena taka tekoča plast (alkohol), ki se je ločila od ostalega dela. Nič kaj prijetno za oko in ne nos. Ko sem že želela vse skupaj zabrisati, sem si mislila: "eh, kar bo, bo". Pa sem zgornjo plast smrdeče in čudne zadeve pobrala in zavrgla.
In nastavek ponovno nahranila. Tam 6. ali 7. dan je nastavek začel prijetno dišati po mehkem, toplem, mehurčki so se šopirili. Včasih jih je bilo več, včasih manj.
​

  • Če zaključim pripravo droži:

Odvisno od letnega časa, toplote prostora, izbrane moke, bodo droži različno oživele, se razživele. To se lahko zgodi že drugi dan, lahko šele 4. ali 5. dan.

Vsakič, ko se na vrhu lončka pojavi tekoča plast in droži vonjajo po kislem, to plast vedno najprej odstranimo, pustimo samo spodnji del droži in tiste droži ponovno nahranimo. Žlica moke + malo hladne vode in dobro premešamo z leseno ali plastično žlico. Gostejše droži imajo več hrane in zato običajno ne vonjajo po ksilem.

Zdrave droži pripravljene za peko:
  • izgledajo mehurčkaste
  • če potegnemo z žlico, da se vleče kot zelo mehko kvašeno testo
  • ko droži nahranimo, po nekje 5 urah narastejo za nekje 1/3. Po nekje 12 urah začnejo spet upadati. Po 24 urah padejo na prvotno višino, pomeni, da so lačne in jih moramo spet nahraniti. Včasih (sploh, če je toplo v prostoru) jih je potrebno nahraniti že po 12 urah. 
  • če droži zelo dišijo po kislem, pomeni, da so zelo aktivne, zato zelo lačne in jih je potrebno nahraniti (zaradi fermentacije se sprošča veliko alkohola - popolnoma normalen proces)
  • če droži ne uporabljamo sproti (vsak ali vsak drugi dan), jih hranimo v hladilniku v zaprtem lončku. Za te droži je dovolj, da jih nahranimo 1x na teden, saj se proces fermentacije upočasni. Za te droži tudi velja, da preden želimo z njimi kaj pečti, jih nahranimo, količino, ki jo bomo uporabili damo v drug lonček in ga pustimo čez noč na pultu, na sobni temperaturi, da kvasovke spet postanejo živahne. Preostale droži hranimo v hladilniku. 
  • če slučajno kdaj pozabimo droži v hladilniku nahraniti in v lončku zadeva izgleda malce "čudna", ni nič hudega. Ves zgornji sloj odstranimo in zavržemo. Pustimo 1 žlico spodnjega dela droži, jih nahranimo, pustimo na pultu in na drugi dan zadevo ponovimo, dokler droži ne ozdravijo. Ne bomo se zastrupili. ;) Droži so naravne, divje mlečno-kislinske bakterije, ki med drugim proizvajajo tudi probiotike. ;) 
  ​
Picture
  • Kako dolgo jih hranimo? Nekatere droži so stare tudi po več sto let. 
 
  • Za kaj vse jih lahko uporabljamo? Vse! Vse lahko z njimi fermentiramo. Od kruha, testa za pice, potice, pogače, buhtline, panettone, palačinke, testo za rezance, maslene kroasane, slivove cmoke, rogljičke, ...
​
Picture
  • Shranjevanje droži za dlje časa: v kolikor odhajamo na dopust za dlje časa, droži na tanko razporedimo po papirju za peko in jih pustimo, da se posušijo. Posušene droži shranimo. Ko se vrnemo z dopusta, posušene droži oživimo tako, da jih zdrobimo in raztopimo v mlačni vodi. Dodamo tudi malce moke - hrano. Pustimo jih na sobni temepraturi, da oživijo. Nadaljujemo kot običajno.
​
Picture

Začetnikom predlagam, da za prvo kvašeno testo z drožmi uporabijo manitoba moko, tip 0. Ker ima veliko glutena. Pomeni, da bodo beljakovinske vezi veliko trpežnejše, oblikovanje kruha pa precej lažje in obstaja velika verjetnost, da bo peka uspela. Potem pa lahko sledi zanimivo eksperimentiranje z različnimi kombinacijami mok, testa, ...

Držim pesti vaši potrpežljivosti! 

p.s.

Vsakim novo nastalim drožim je potrebno dati ime. Moje se imenujejo: "Jože požen!"
​
79 Comments
Mike link
8/12/2017 03:26:36

Perfect recipe!I love this.

Reply
Milena
16/12/2017 18:08:38

Odlicno!

Reply
Irena
10/1/2018 20:15:27

Če bi jaz to tvoje pisanje prebrala prej, ne bi včeraj stran vrgla 3 dni star nastavek z drožmi ... prvi dan sem naredila kot je pisalo v članku revije Bodi eko in sem merila 30 g vode in 30 g pirine moke ... naslednji dan je bilo stanje isto kot prvi, spet dodam isto 30 g vode in 30 g pirine moke in je se je zadeva podvojila ... naslednji dan je vse padlo skupaj ... spet dodam in se do naslednjega dne ni zgodilo nič ... zdelo s mi je da diši na kislo in sem vse zavrgla ... razlagala sem si, da sem imela tesno zaprt kozarec in bo najbrž to to ... če bi prebrala tvoj zapis vsaj dan prej, bi najbrž nastavljala še dalje ... ampak nisem obupala ... ponovno sem naredila danes in zaprla s krpo in gumico ...

Kar se pa tvoje knjige tiče - jo neizmerno že težko čakam :o)))

Si moj vzor ... in samo globok priklon pred teboj ...

Vse dobro ...

Reply
Kuhar Joci
16/7/2020 00:37:19

Svetujem raje kozarec fetmentiranega hmeljevega napitka s 4,8 procentno vsebnostjo alkohola.

Reply
Urška
15/1/2018 16:41:32

Pozdravljeni,
mene pa zanima kakšno je razmerje moka:droži za peko kruha? Na primer, koliko drožev potrebujem za 1kg moke?
Hvala za odgovor in še naprej ustvarjajte tako čudovit blog!

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
15/1/2018 17:38:53

Če uporabimo 1 kg moke pri 60% hidraciji:

100% = 1 kg moke
60% hidracija = 600 ml vode (računa se 60% od 1 kg moke, kar je 1000 x 0,6)
20% nastavka = 200 g (20% od 1 kg moke je 1000 x 0,2)
2% soli = 20 g = 2 zvrhani žlički (2 procenta od 1 kg moke je 1000 x 0,02)

Če uporabimo torej pol kilograma moke je to pri 60 % hidraciji:

100% = 500 g moke
60% hidracija = 300 ml vode = (500 x 0,6)
20% nastavka = 100 g = (500 x 0,2)
2% soli = 10 g = 1 zvrhana žlička = (500 x 0,02)

Primer za 70% hidracijo s 500 g mešane moke:

100% (60% bele + 30% pirine + 10% ržene) = 500 g moke (300 g bele + 150 g pirine + 50 g žene)
70% hidracija (500 x 0,7) = 350 ml vode
20% nastavka = (500 x 0,2) = 100 g
2% soli = (500 x 0,02) = 20 g

Reply
Ivanka
26/1/2019 20:57:04

Pozdravljeni ga. Urška.
Res lepo in podrobno opisan postopek. Izgleda dokaj preprosto. Ampak...
Poskušam narediti drože kot je opisano. Uporabila sem krušno moko kupljeno v mlinu. Pokrila z gazo, v prostoru je cca 19 stopinj. 3 ali 4 dan sem odstranila kislo smrdečo tekočino. 5 ali 6 dan so se začele mehurčkati. Potem pa nič več. Danes je 10 dan. Vsak dan se naredi skorjica ki je zelo rahla, recimo skoraj mehurčkasta, spodaj pa se nič ne dogaja. Danes sem namesto krušne moke dodala žlico ržene, prav tako iz mlina. Upam da se bo začelo kaj dogajati. Lepo prosim za kakšen nasvet. Naj še vztrajam ali začnem znova? Delam kaj narobe?
Naj hvala in lepo pozdravljeni!

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
26/1/2019 21:10:30

Vsakokrat odstranite toliko, da jih ostane le za dober prst ali dva. Uporabite pšenično moko, da bodo bolj stabilne kasneje. Pa naredite gostejšo maso. Verjetno so lačne droži. Včasih enostavno zabremzajo. To je živa kultura.
Vi samo vztrajajte. Ko postanejo enkrat aktivne, jih je nemogoče uničiti.

Reply
Ivanka
27/1/2019 08:52:07

Naj hvala za napotke!
Bom upoštevala in vztrajala :)

Nataša
10/2/2019 22:09:22

Pozdravljena!
Najprej vse pohvale za vase recepte, predvsem pa za cloveske razlage. 😊
Sama imam celiakijo in nekje sem zasledila da se da naredit droži tudi iz brezglutenske moke. Pa tega med vašimi recepti nikakor ne najdem.
Mi lahko pomagate?
Hvala za odgovor in keep up the good work! 😊

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
11/2/2019 09:10:37

Zdravo,

ja, seveda se da. Lahko ga pripravite iz ržene, prosene ali ajdove moke. Meni je najhitreje nastal iz prosene moke, ker sem zmlela v moko domače proso in je imelo veliko več bakterij kvasovk. Drugače so pa najstabilnejše in najkvalitetnješe pripravljene iz ržene moke.

Naredi se pa popolnoma enako kot navadne droži. Vsak dan je potrebno droži nahraniti: moka in voda. Vsak dan naredite zadevo malo gostejšo in počakate, da fermentira. ko je vsebine veliko in gre čez lonček, odstranite del droži in nadaljujete, dokler niso dovolj aktivne.

Kdaj so dovolj aktivne? Ko droži nahranite, dajte na lonček v višini gladine droži gumico. Po cca 5 do 6 urah boste opazili, da droži narastejo. Hitreje bodo narasle, višje bodo narasle, močnejše so. Potem bodo pa začele upadati, ker bodo postale lačne.

Reply
Nataša
19/2/2019 14:23:22

Najlepsa hvala za pojasnila!
Wish me luck! 😊😊😊

Jure
4/6/2019 08:48:38

Kako pa vem, da se niso droži že pokvarili oz. kakšen je tisti pravi vonj? Moko sem imel hranjeno v zamrzovalniku in me zanima, če bodo droži vzhajali tudi iz te moke?

Hvala lp

Jute

Reply
Rado
21/11/2019 17:16:41

Pozdravljena, jaz bi preprosto vprašal, koliko žlic droži se naj da za 1 kg moke, za peko kruha. Lep pozdrav, Rado.

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
21/11/2019 17:18:31

To je naravna zadeva, zato natančne mere niso toliko pomembne. Jaz sem nikoli nisem merila, tehtala, sem kar iz lončka zlila. Tam nekje 200 g ziher vedno.

Reply
Andreja
4/12/2019 11:25:21

Lep pozdrav,
naredila sem droži iz ržene moke in so mi kar uspele. Tudi kruh je bil dober, sicer ne tako visok kot vaš. Sedaj delam iz bele moke, uporabljam manitobo.
Po 6 dneh se dela na vrhu kisla voda, to odlijem in dodam moko in vodo. Se pa nič ne delajo mehurčki in nič ne raste. Imam zraven radiatorja, uporabljam kozarec s patentnim pokrovom in pokrov imam samo priprt. Ali je to v redu?
Sicer pa same pohvale za vašo spletno stran, recepti so super. Andreja

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
4/12/2019 11:29:16

Droži so verjetno lačne. Odstranite vse, pustite le za kakšno zlico droži, nato pa jih nahranite. Moka je hrana. Pomeni, da je potrebno gostejšo zadevo narediti.
Pustite kozarec odprt in dajte čez samo gazo. Pa ne zraven radiatorja, ker bo prevroče in se bodo samo določene glive razmnoževale. Kar na pultu hranite kozarec.

Reply
Martin Hanžič
25/2/2020 08:44:26

Zdravo!

Prebral sem vaš recept za nastanek droži.Probal sem s pirino belo moko in mi je uspelo vsak dan jih nahranim z žlico moke in žlico hladne vode.Super recept,ki lepo deluje.Probal bom spetči pirin kruh
prosim vas pri kakšni temperaturi ga pečem.

Zahvaljujem se vam že v napej za odgovor.

Hvala in lep pozdrav Martin







Reply
Tanja
23/3/2020 12:23:05

Živjo. Mene pa zanima ali je potrebno vedno speči kruh iz tiste moke iz katere smo naredili droži? Torej če naredim droži iz ajdove moke, pecem samo ajdov kruh? Hvala. Lp

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
23/3/2020 13:16:42

Seveda, da ne.

Reply
Frankie link
25/3/2020 17:08:53

Živjo!
Navdušuje me tvoje pisanje, ker jaz tudi nisem baš neka kuharica, zdaj pa ko mam več časa, sem si zaželela naučiti se delati kisli kruh.

Imela sem nastavek, star 4 dni, v katerega se mi je na stene kozarca naselila plesen, tako da sem vse skupaj stran fliknila. Zdaj sem prebrala, da naj ne bi smel biti preblizu radiatorja, čeprav ni zaverglan na polno. Je to razlog za plesen ali bi lahko bilo še kak drugega?

Hvala in lep pozdrav

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
25/3/2020 17:14:04

Frankie, hvala za tako lepo besedo.

Plesen bi se znala razviti tudi v primeru, da kozarec ni bil dobro opran. Ali da je bila stara moka. Ko droži nahranite, premešate, jih prelijte v drug kozarec, da ni umazanega roba.

Reply
Tina
29/3/2020 14:36:08

Pozdravljeni.
Imam droži iz bele moke stare 5 dni. Danes so mi lepo začele naraščati tudi mehurčki so lepo vidni. Hranim jih eno žlico moke in malo vode. Kako pa sedaj naprej?.Kako dolgo jih lahko hranim s takšno količino? Ali je potrebno en del droži dati v novi kozarček in tiste hraniti naprej?
Hvala za odgovor.

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
29/3/2020 18:15:31

Tina,

to pomeni, da so droži oživele. Kar pa še ne pomeni, da so dovolj močne, da bi lahko spekli kruh. Lahko pa poskusite z njimi narediti maso za palačinke.
Zdaj bodo droži verjetno tudi bolj lačne, pomeni, da jih boste morali malo bolj hraniti. Jaz naredim precej gosto maso.
V posodi hranite približno 300 g droži. Tam nekje 150 do 200 jih porabite za testo, ki ga boste pripravili, ostale droži hranite naprej. In tako vsak dan. Vsak dan verjetno ne boste pekeli, in če boste vsak dan vstran jemali 150 g jih potem tudi ne boste imeli dovolj za razmnoževanje.
Pomeni, da boste kak dan pustili peko, ali da jih boste malo bolj nahranili, da bo več vsega skupaj.

Reply
Tina
30/3/2020 15:06:06

Hvala za hiter odgovor:) Moram imeti kozarček zaprt ali napol odprt sedaj ko so droži oživele?. In še eno vprašanje, če bi želela speči kruh iz npr. 2kg moke, matičnih droži pa nimam toliko. Ali to pomeni da naredim drožni nastavek? ( en dan prej vzamem manjšo količino matičnih droži in toliko moke in vode kolikor potrebujem droži in pustim čez noč da začnejo naraščati) ali pač enostavno matične droži nekaj dni hranim z večjo količino moke in vode?

Urška by 220 stopinj poševno
30/3/2020 15:27:10

Tina,

dajte jih vi še malo dlje hranite za 2 kilski kruh. Se bojim, da bodo prešvoh po sedmih dneh. Do takrat boste tudi imeli več droži. Drugače pa ja, lahko naredite nastavek.
Lahko pokrijete lonček. To sploh pride zelo prav, ko se spremeni njihov vonj in začnejo dišati po kislem. Mlečnokislinke bakterije namreč za svoje delo ne rabijo kisika, one druge, ki pa so odgovorne za kisel vonj, pa ga rabijo. Tako vzpodbudite mlečnokislinskim bakterijam boljši razvoj, one pa zatrete.

Katja
30/3/2020 13:16:51

Živjo!

Jaz pa sem začela vzgajati droži pred dvema dnevoma. Danes izgledajo takole: spodaj je enovita plast moke in vode, nato nekaj mm rumene tekočine, na tem pa plast, za katero sklepam, da so droži. Videti je mehurčkasto, ko gledam od strani, na vrhu pa podobno kot kadar delam kvasec. Diši lepo, precej podobno kvasu. Kaj naj naredim s tem?
Hvala in vse dobro!

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
30/3/2020 14:26:43

Vso tekočino, ki je rumenkasta in izgleda kot voda, je potrebno odliti. Preostanek nahranite. Naredite gostejšo maspo, več moke torej dodajte, ker imate potemtakem preredko in so lačne. Droži se hranijo vsak dan.

Reply
Veronika
31/3/2020 12:31:18

Živijo,

jaz sem pred 4imi dnevi prvič naredila nastavek za droži iz bele moke (30g moke+30g vode). Drugi dan sem že videla rahle mehurčke(dodala 30g moke+ 30g vode), 3.se je pa začela delati plast. Nisem vedela, da morem odliti, ampak sem vse skupaj premešala in nahranila. Danes, 4.dan, sem dala na pol in zopet premešala plast, ki se je ponovno naredila. Ali sem pokvarila zadevo? Ali naj nadaljujem in naslednjič itak bom odlila plast...

Hvala za pomoč in moram pohvaliti vašo super knjigo iz katerih je že veliko kosil bilo postreženo na mizo:)

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
31/3/2020 15:00:35

Ni panike. Zdaj kar odlijte in fajn nahranite.

Reply
Veronika
4/4/2020 18:59:22

ali je vseeno s katero moko jih hranim (lahko malo z belo, malo s črno)? ali jih je potem treba vedno z isto hranit?

Urška by 220 stopinj poševno
4/4/2020 19:58:45

Veronika, če vam kdaj zmanjka bele, jih komot nahranite s črno ali pirino. Ampak nekak najbolj stabilne so, če jih hranite vedno z enako.

Reply
Nevenka Zupancic
1/4/2020 08:25:55

Pozdravljeni,

da še jaz primaknem svoj piskrček. Droži sem naredila (vsaj mislim da), pa se mi zdi da je z njimi nekaj narobe. Namreč, ko jih kakšne 2-3 žlice vmešam s 100g moke in vode (moka je bio, bela), se mi ne dvignejo v 6 urah za dvakrat, trikrat, kot gledam pri vas in drugje na spletu. Po 10 urah so se dvignile za polovico volumna recimo. Hranim jih na pultu, v stanovanju imam 20C-21C.

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
1/4/2020 08:34:03

Niste napisali, koliko so stare. Saj niti ni tako slabo. Včasih določene rabijo malo več, da se zbudijo.
Poskusite maso narediti bolj gosto, mogoče so lačne.

Reply
Nevenka
1/4/2020 08:45:51

Droži so nove. :) Naredila sem jih v tem tednu. Masa pa je zelo gosta- v bistvu sem dala kakšnih 10g več moke kot vode.
Pa še to: ali naj za naprej hranim te droži, ki mi pravkar rastejo ali tiste, matične, ki sem jih vzgojila na začetku?
Najlepša hvala za odgovore.

Urška by 220 stopinj poševno
1/4/2020 09:13:42

Aha, no potem pa super delajo droži. Če bo kdaj kakšna tekočina na vrhu, pomeni, da je preredko vse skupaj in so lačne. Hrana je moka.
Počakajte še kakšen dan ali dva.
Jaz imam vedno samo en lonček, eno maso oz. ene droži. Ko so se "nagužvale" v lončku, sem del odstranila. Ta odstranjen dela sem porabila v palačinkah, cmokih, kakršnemu koli testu lahko dodate - direkt.
Nikoli nisem merila koliko česa kam, samo del droži odlijem. V lončku pustim tam za en prst, dva, kolikor bi pač rabim naslednji dan in te naprej hranim.

Brez kompliciranja. Hitro boste našli ritem: Ker ko bodo začele fajn delati in bodo lačne, jih boste morali tudi po dvakrat na dan hraniti, če boste lonček hranili na pultu in bo vroče.
Če bo zadeva imela vonj po acetonu, so lačne, prav tako pomeni, da so mlečnokislinske bakterije v manjšini, ta druge pa prevladujejo. Zato jih v tem primeru nahranite, kozarec pa čim bolj zaprite. Ker mlečnokislinske bakterije ne rabijo kisika za razmnoževanje, ta druge pa. Tako se bo razmerje normaliziralo.

Reply
Andreja
5/4/2020 11:22:45

Pozdravljeni

Hvala za recept... Imam pa vprašanje. Jaz sem se lotila narediti iz pirine moke droži. Danes je tretji dan in opazila sem, da se je na spodnjem delu ustvarila tekočina, zgoraj pa je bila mehurčkasta masa. Pri vašem receptu piše tekočina zgoraj. Danes sem jih nahranila in se odločila poiskati odgovor. Potem nekje sem brala, da se vsak 3-4 dan zamenja kozarec oziroma jih razdeliš. Mi lahko več o tem napišete, prosim? Hvala, hvala, hvala še enkrat za res preprost recept.

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
5/4/2020 13:28:35

Voda se naredi, ko začnejo kvasovke delati. Hitro postanejo lačne, zato je treba maso gostejšo delati. Precej gostejšo.
Lonček menjate, da se na robovih ne naredi plesen. Lahko je to na 3, 4, 7 dni. Odvisno, kako umazan je lončkek oz. rob, koliko mase imate. Jaz nisem štela dnevov. Ko jih je bilo poln lonček, sem jih nekaj uporabila, ostalo nahranila in vlila v drug lonček.
Vodo odlijete, nahranite in to je to. Nič ni narobe, če je zdaj niste odlili. Jo boste jutri ali zvečer, če se bo ponovilo.

Reply
Katja
5/4/2020 12:31:34

Pozdravljeni!

Moje droži so danes stare en teden. Dva dni nazaj sem jih že mislila večino odliti in začeti s ponovnim hranjenjem, a sem si rekla: "Bom jutri." Naslednji dan pa so mi v času, ko jih običajno hranim narasle za več kot polovico - prvič, da so narasle. Pravzaprav imam dvoje, v dveh lončkih druge so v tistem času narasle za kak prst in pol. Nobenih nisem nahranila, ker sem prebrala, da so lačne, ko padejo dol. Do večera so mi tudi druge narasle skoraj za polovico, taprve pa upadle za kak prst, a še vedno zelo daleč od začetnega nivoja. Danes so približno v istem stanju kot včeraj zvečer.
Sprašujem se, ali bi jih vseeno morala nahraniti, ali počakam še kak dan, če bo šlo naprej z istim tempom, da spet upadejo. Zanima me, ali to lahko vzamem kot znamenje, da so pripravljene na pečenje, ali moram biti prozorna še na druge znake. In na zadnje, ko pečem z njimi, morajo biti na najvišjem nivoju ali kako?
Zelo cenim, da z nami delite svoje recepte, izkušnje in nasvete. Hvala! 😀

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
5/4/2020 13:25:42

Voda se naredi, ko začnejo kvasovke delati. Hitro postanejo lačne, zato je treba maso gostejšo delati. Precej gostejšo.
Lonček menjate, da se na robovih ne naredi plesen. Lahko je to na 3, 4, 7 dni. Odvisno, kako umazan je lončkek oz. rob, koliko mase imate. Jaz nisem štela dnevov. Ko jih je bilo poln lonček, sem jih nekaj uporabila, ostalo nahranila in vlila v drug lonček.
Vodo odlijete, nahranite in to je to. Nič ni narobe, če je zdaj niste odlili. Jo boste jutri ali zvečer, če se bo ponovilo.

Reply
Urška by 220nstopinj poševno
5/4/2020 13:35:12

Moj zgornji komentar je bil namenjen drugi osebi. .. 🤭

Evo še vaš: droži se nahrani vsak dan. Običajno ob isti uri. Če so prej lačne, v fazi hitrega razmnoževanja, preden se zadeva stabilizira, jih je treba včasih 2x na dan nahraniti. To se čuti po vonju, postanejo bolj kisle, masa postane precej tekoča ali se nabere tekočina.

Lahko pa enostavno naredite maso gostejšo. Več moke torej dodate.

Kar se tiče rasti in padanja. Ko narastejo vsaj za dvakrat so pripravljene za uporabo. Ko dosežejo vrhunec je to to. To se zgodi po približno 6 do 12 urah hranjenja. Jaz jih zato nahranim zvečer in uporabim zjutraj.
Ko začnejo upadati, pada njihova moč, zmanjkuje jim hrane. Ko padejo nazaj na raven gumice, so izstradane. S takimi si nimate kaj začeti, lahko jih samo nahranite in čakate, da spet oživijo v vsej svoji lepoti.

Reply
Maša
6/4/2020 12:04:09

Lepo pozdravljeni.

S peko kruha in drožmi nimam nobenih izkušenj. Sedaj drugič skušam vzgojiti droži, pa se mi je zgodil enak problem. Začele so se mehurčkati in nekoliko rasti, vmes pa se je 2x dnevno naredila plast odvojene tekočine. Poleg tega je vse skupaj začelo odvratno smrdeti. Kiselkasto, ampak ne prijetno kot po jogurtu ali kefirju. Kaj neprimernega se je razraslo in kaj mi je narediti? kozarec in pribor je čist, res pa je, da je moka neka industrijska (kombinacija bele in pirine polnozrnate). Plesni ni.
Najlepša hvala za nasvet.

Reply
Amka
6/4/2020 18:35:54

Super napotki! Poskusila sedaj, ko smo več doma, bolj kot ne za hec. Uporabljam moko iz mlina, izmenično belo in polnozrnato (da ene prehitro ne zmanjka :)) in že po nekaj dneh izgledajo popolne - aktivne, mehorčkaste, mehke. Če ne bi bilo tega enostavnega postopka, se jih gotovo ne bi lotila :)

Reply
Franja
8/4/2020 08:50:54

Živjo.
Sem prebrala vse zgornje komentarje, vendar vprašanj, katere mene znimajo, nisem zasledila.
Jutri bodo moje droži stare 1 teden, delam jih z rženo moko, mi zelo lepo rastejo in padajo. Zelo težko si predstavljam kaj bo jutri, ko sem planirala s teh droži spečti kruh.
1. Kakšen je postopek hranjenja-odvzemanja droži pred peko?
Ali bom te druži najprej nahranila in potem razdelila, ali jih najprej razdelim in nato vsaki del posebej nahranim?
2.Koliko ur prej jih moram nahraniti, predno zamesim kruh? Hranim jih zjutraj.
3.Kako naprej z drugo polovico droži. Glede na to, da kruh pečem za dve gospodinjstvi (cc.1.5kg moke) vsaki drugi dan, Ali moram jutri nahranit droži z večjo količino moke, da bom imela čez 2 dni več droži?
4. Recimo, da jutri so po planu droži dovolj močne za peko, kaj pa če se kaj zalomi. Prebrala sem, da se del mase odvzame, odlije in se primeša dodatna moka in malo vode. Ko to naredimo, kaj to pomeni za droži, na katero stopnjo rasti jih vrže? Ali je to na 3.dan, ko je v postopku, da je potrebno droži razdelit na pol? Če je tako, potem pomeni, da če gre vse prav bom kruh pekla čez 3 dni? :) Res si težko predstavljam, pa tako lepo mi rastejo. Hvala za odgovor. Super ste, nutellina torta pa itak zmaga. LP, Franja

Reply
Urška by 220 stopinj poševni
8/4/2020 10:06:43

Franja, pozdravljeni

Vsi odgovori se sicer nahajajo v mojem opisu, ker pa vem, kako se počutite pred prvo peko, ker sem jaz isto imela stoin eno vprašanje ...
Skratka... z drožmi potrebujemo le potrpljenje, čas, opazovanje. Točjih ur ni. Ne moreva govoriti o eni ali dveh urah, ker vse droži niso enako močne, rabijo različen čas. Ker vse moke niso enako hranljive, droži rabijo drugačen čas. Ker so prostori različno topli-hladni, droži rabijo drugačen čas. Tako ena ura lahko pomeni pri nekom 6 ur.

1. Postopek je VEDNO enak. Droži se hranijo 1x dnevno. Bolj so aktivne več moke dodamo. Za peko jih pa uporabimo, ko dosežejo vrh (torej, tik preden se najvišje dvignejo). Ko začnejo upadati, postajajo šibkejše. Torej če jih hranite zjutraj, vrh dosežejo nekje popoldne... itd. Uporabite približno 150 do 200 g droži na 500 g moke. Vedno enako. Preostanek nahranite in nadaljujete z dnevnim hranjenjem.

2. Če jih hranite zjutraj so popoldne tik preden dosežejo vrh, pripravljene, da jih uporabite. Jaz jih zato hranim pozno zvečer, da jih uporabim zjutraj. Če želite spremeniti način hranjenja, jih lahko nahranite tudi zvečer, torej dvakrat danes.

3. Če pečete večji hlebec, potrebujete več droži. Vendar je boljše pečti manjše hlebce. Torej bi rabili 3x 200 g droži. Droži razdelite v 3 kozarce in vsakega posebej hranite. Uporabljajte večje lončke in jih bolj hranite. Več moke in več vode, da boste imeli vsak drugi dan večjo količino droži.

4. Čisto preveč ste zakomplicirali. 😊 specite prvega, pa drugega, pri tretjem se boste že veliko naučili in videli, da ne rabimo komplicirati.

Moko presejete, stehtate, iz lončka vlijete 150 do 200 g droži, dodate toplo vodo in zgnetete. Po 15 minutnem gnetenju vgnete sol In pustite vzhajajti. Vzhajate, dokler ni vzhajano. Zato vzhajate dobro pokrito, da se ne izsuši. Recimo s kopalno kapo. Ko je vzhajano, oblikujete in vzhajate v košarici. Vse je enako kot pri navadnem kruhu, le da je čas priprave veliiiko daljši.

Preostale droži v lončku nahranite. Ko jih imate dovolj, spečete kruh.

Potrebujete torej le čas, potrpljenje, opazovanje.

Reply
Ana
8/4/2020 14:15:49

Pozdravljena, tisočkrat hvala za vaš blog, ki me je spodbudil,da sem iz čiste radovednosti vzgojila drozi. Sicer sem se mučila z njimi več kot teden,da so oživele,sedaj pa delajo kot nore in so praktično postale hišni ljubljenčki,vestno skrbimo,da niso lačne :D Kruh bozanski, prva dva mi sicer nista uspela,sedaj pa so vsi po vrsti visoki in rahli in okus - da se industrijski kvas lahko skrije. Pa ceprav v kuhinji spadam med bolj nesposobne hehe.. kruh ponavadi delam kar dva dni,ker čez dan nimam časa. Prvi večer zamesim moko in vodo in pustim čez noč, da se razvije gluten. Zjutraj dodam drozi in sol, dobro pregnetem, potem pa vzhaja do popoldneva,večkrat pa se celo noč in ga sele dan potem specem. Zanima pa me naslednje,z drozmi bi rada naredila pinco, vendar ne vem, po kakšnem vrstnem redu dodajati sestavine. Vse naenkrat - torej moka,drozi,jajca,maslo itd. In zgnetem ter pustim vzhajati ali kako drugače? Hvala!!

Reply
Andreja
8/4/2020 15:17:53

Pozdravljeni, hvala vam za vsa pojasnila in korake.

Po veckratnih poskusih mi je koncno uspelo vzgojiti drozi. Sicer je trajalo veliko dlje kot vsi opisujete-verjetno zaradi moke...

Sedaj me zanima-drozi so fino narastle in mehurckaste, predvidevam da jih sedaj lahko uporabim pri peki?

Je potrebno preostanek drozi vliti v svez kozarec (je ta korak nujno potreben vedno)?

Ce ne pecemo vsak dan kruh-je potrebno vsak dan odvzeti polovico stran ali jih lahko kar nahranimo brez odvzema?

Kako se jih sedaj hrani naprej-vsak dan isto zlico moke malo vode?

Ce se odlocimo da jih hranimo v hladilniku- koliko casa bi jih pustili na sobni temp da bi jih spet uporabili za peko?

Ze vnaprej hvala za odgovore :)


Reply
Mojca
9/4/2020 11:24:35

Pozdravljeni.
Mene pa zanima kdaj so droži dovoj močne za pripravo kruha? Moje droži so stare 3 dni. Ze drugi dan se je videlo da aktivno delajo. Danes so že zelo narasle. Nevem pa kolikk časa moram hraniti droži da bom iz njih naredila kruh.
Hvala za vaš odgovor.
Lp Mojca

Reply
Nina
11/4/2020 10:15:09

Zdravo, zanima me, zakaj mi kruh vedno zgoraj, ko ga zarežem preveč poči?

Reply
Ziva
13/4/2020 17:19:08

Pozdravljeni,
odličen blog. Samo tako naprej. Imam eno vprašanje: zakaj ne morem kruha z drožmi pred peko vzhajat v kovinskem modlu? Droži se mi sicer komaj delajo, me pa vseeno zanima, ker mi je ljubši kruh iz modla, kot hlebčki. Pa še lažje ga spravim v skinjo :D
hvala...

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
13/4/2020 18:40:57

Kovina in droži oz. kvasovke nekak ne gredo skupaj. Kot kefir in kovina ne, ker so tudi pri kefirju kvasovke in bakterije. Kovina jih baje uničuje.
Zdaj pa .... jaz jih še nisem uspela vzhajati v kovinski posodi, še manj, da bi imela kakšno laboratorijsko podlago dokazati, koliko jih kovina uniči. Žal.

Reply
Marjana
14/4/2020 10:06:18

Pozdravljeni,

Nikjer nisem zasledila (ali pa sem spregledala), koliko droži damo v recimo 1kg moke? Je to odvisno kakšna moka je?

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
14/4/2020 10:24:06

Na 500 g moke gre 150 do 200 g droži.

Reply
Marjana
14/4/2020 11:40:08

najlepša hvala :)

Andreja link
14/4/2020 10:34:29

Pozdravljeni zanima me glede hranjenja droži v kozarčku...pokrov se tesno zapre ali mora biti malce odvit?
Je kakšna razlika kako zapremo kozarček če je na pultu ali v hladilniku?

Pa se eno vprašanje glede hranjenja v hladilniku- hranimo 1x na teden z žlico moke, žlico vode- med dnevi kaj premešamo?

Lep pozdrav

Reply
Uroš
15/4/2020 08:48:49

živjo,

z drožmi sedaj pečem 1 teden, vsak dan. droži imam v dveh pollitrskih posodah, eno porabim za peko, drugo razpolovim in nahranim v obeh posodah. včeraj so droži dobile vonj po alkoholu. kako ukrepati?

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
15/4/2020 12:14:13

Bolj, ko bo zdaj toplo, bolj bodo delale. Pomei, da jih bo zreba mogoče celo 2x na dan nahraniti.
Za začetek razpolovite maso, dobro nahranite preostanek in posodi neprodušno zaprite. S tem boste mlečnokislinskim kvasovkam omogočili lažje razmnoževanje, ker le te ne potrebujejo kisika za delo, preostale kvasovke, ki pa dajo ravno značilen vonj po alkoholu in kislem, pa bodo malo zabremzane, ker rabijo kisik za razmnoževanje.
Ko se vonj uredi, pa imate zdaj, ko je toplo, lahko kozarček rahlo zaprt, vendar ne neprodušno, ker rabimo vse kvasovke.

Reply
Manja
16/4/2020 19:18:46

Živjo!

Hvala za super recept.

Danes je dan #5. Zmes je precej gosta, vidijo se mehurčki, ne diši več po kislem, na vrhu je malo skorjice. Vse dni sem dodajala žlico moke + malo vode, nisem pa ničesar odstranila. Sedaj sem prebrala, da bi morala. Kakšen nasvet kako naprej? Koliko naj odstranim?

Kozarec imam pokrit, ne pa povsem zaprt. Naj se tega držim in, ko postanejo droži aktivne, popolnoma zaprem?

Hvala za odgovor in vse dobro

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
16/4/2020 19:25:30

Če so mehurčku, lahko pol odstranite in naprej vsak dan hranite. Vsake tri dni odstranite ali kasneje uporabite droži. Če je skorjica, je morebiti pregosto.

Reply
Tmt
20/4/2020 13:22:26

Pozdravljeni
ali je mozno da bi meni drozi ze zaceli delati po enem dnevu ker so se ze zaceli delati mehurcki
lp

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
20/4/2020 14:20:35

Glede na to, da je že precej bolj toplo, bi lahko bilo možno, da se je začelo nekaj dogajati. Vendar s tem še niti približno ne boste mogli spečti kruha. :)

Reply
Tmt
20/4/2020 17:54:26

Najlepsa hvala

Nina
21/4/2020 12:55:38

Zdravo, še enkrat prosim za odgovor... zakaj mi kruh, ki ga pred peko zarežem, vseeno še poči? Ne uspe mi narediti lepega vzorca.
Hvala!

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
21/4/2020 13:28:52

Poči:
- če je premalo vzhajan
- premalo zarezan
- če pečica ni dovolj ogreta in počasi vzhaja še v pečici
- če se izsuši testo med vzhajanjem in potem povrhnjica ni dovolj elastična, da bi se raztegnila
- lahko, da je tudi premalo pregneteno, lahko, da je kriva moka, da vezi niso dovolj elastične in se pretrgajo namesto raztegnejo…

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
25/4/2020 16:52:01

Zdaj že bolj gosto maso neredite. Fajn gosto.

Tm
25/4/2020 16:29:15

Pozdravljeni drozi hranim ze od 20.4 ampak mehurcki se ze delajo ampak naraste pa se vedno ne ali moram kaj popraviti hranim jih pa 40g vode in 40 g moke

Reply
Eda
28/4/2020 21:47:24

Pozdravljeni, za vas imam vprašanje. Imam cca 10 dni stare droži. Lepo naraščajo, z velikimi mehurji, tudi test na vodi so prestale :) Problem pa je z vonjem po acetonu. Ta vztraja že kar nekaj dni, kljub temu da sem jih odvzela stran, hranila na 12 ur in tesno pokrila kozarec.
So take droži primerne za peko ali moram počakati, da se vonj uredi?
Hvala za odgovor in lep pozdrav,
Eda

Reply
Andrej
1/5/2020 18:26:59

Ce sem vas prav razumel predno vsakic drozi nahranis jih del das stran kaj pa potem ko drozi ne uporabljas vsaki dan lp

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
1/5/2020 19:04:09

Ne.
Droži uporabimo za peko, ko so na vrhuncu oz. tik pred vrhuncem, ko začnejo upadati postajajo lačne in običajno jih po 24 urah nahranimo. Včasih po 12 urah.
Torej, preden se do konca dvignejo, jih uporabite. Kar ostane pač nahranite.
V kolikor ne boste pekli tisti dan, jih nahranite torej po 24 urah.

Če jih uporabljate redko, jih daste v hladilnik, in takrat ne rabite hraniti na 24 ur. Preden jih boste rabili, jih daste ven, nahranite, počakate, da se dvignejo, uporabite, kolikor rabite, ostalo v hladilnik. Če bodo dolgo v hladilniku jih lahko še malo nahranite.

Reply
Tina
4/5/2020 12:22:20

Živjo 😊 sem šele začela s temi drožmi, zato imam vprašanja. Gor piše, da droži začnejo padati po 12 urah. Meni začnejo že po dveh. Zakaj? Kdaj naj jih nahranim? Naj počakam, da padejo ali ko so še "gor"? Hvala

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
4/5/2020 12:35:32

Tina, vam prej padajo, ker še niso dovolj močne. Vsakih 24 ur jih nahranite. Pa vsak dan lahko malo gostejšo maso naredite, če vidite, da so lačne in se zadeva zelo utekočini.

Reply
Bogomir Gorjup
5/5/2020 21:05:29

Pozdravček Urška.
Pred meseci sem želel narediti droži, pa mi ni uspelo. Morda celo je, vendar nisem imel tako dobrih nasvetov kot sem jih našel tu, na tvojem blogu. Kozarec z drožmi pokritimi s rjavo tekočino sem zavrgel. Pred dobrim mesecem sem naletel na tvoj blog. Ponovno sem se spustil v "neznano" in izgleda , da mi je uspelo. Dva kozarca sta začela delati mehurčke. Hranil sem jih vsak drugi dan, mehurčki so, kaj storiti z drožmi (če so žive) pa nisem upal. Danes pa sem zamesil približno 700gramov testa za kruh z dodatkom ca 250gramov droži. Hlebček je pod pokrovom, dobro zaprt in sedaj čakam. Upam, da mi bo kruh uspel Še nekaj, mehurčki so bili drobni, bilo jih je veliko, vonj pa me je spominjal nekako na lak za nohte ??je to v redu ali zopet neuspeh. ??
Lep pozdrav Bogomir

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
6/5/2020 08:13:10

Bogomir, odgovori na vaša vprašanja se vsi nahajajo zgoraj. 😊
Kvasovke so živa stvar in jih ne moremo samo tako uničiti.
Droži se hranijo VSAK dan. Ne vsak drugi. Ko so v fazi pubertete, jih je treba skoraj 2x na dan hraniti. Tako kot naši mladiči v fazi hitre rasti in razvoja rabijo več hrane, tako tudi kvasovke. V tej fazi se dela tudi zelo gosta masa, pomeni več moke dodajate. Lahko tesno zaprete tudi pokrov, da se bolj razvijejo mlečnokislinske kvasovke.
Če imajo po acetonu so zeloooo lačne, izstradane.

Prva pomoč drožim:
To pomeni, da v kozarcu pustite za žlico dve droži, ostalo vse zavržete. Zadevo dobro hranite dva dni, pokrijete tesno pokrov na kozarcu in droži bi morale tretji dan že dišati. Če ne, ponovite prvo pomoč.

Reply
Bogomi
6/5/2020 10:51:39

Urška hvala za odgovor. Sem večkrat prebral napisano. Kot sem povedal, sem zamesil testo za kruh včeraj zvečer. Danes zjutraj mi je nekaj, kar bi moralo biti testo skoraj ušlo iz posode. Vendar to ni bilo vzhajano testo kot ga poznam, pač pa skoraj tekoča lepljiva masa. No vse skupaj sem ponovno zamesil z dodatkom moke. Sedaj imam dva hlebčka precej gosta. Sta pokrita in čakam kaj bo. Za ostale droži sem pa uporabil prvo pomoč. Čakam in upam, da bo uspelo.
Lp

Reply
Tamara
17/5/2020 22:13:30

Živjo, po prvi peki kruha sem odvzela eno žlico droži za naslednjo peko. Droži nisem dala v hladilnik, temveč jih spet hranim tako kot bi jih delala prvič, saj mi ne zrastejo toliko, da bi jih lahko dala v kruh npr. 100ml. Ali to pomeni, da niso dovolj aktivne? Prebiram, da bi jih iz hladilnika moral nahraniti in v nekaj urah jih lahko dodaš v zmes? Nič jasno, začetniki 😀hvala, lp

Reply
Vesna
16/1/2021 18:26:34

TOP, TOP TOP.
Naredila od A do Ž. Hvala za jasna navodila. Kruh je bil odličen, droži uspele. Ko potrebujem recept, sploh ne pogledam drugih receptov, le tvoje. Hvala za vse nasvete. S tvojimi recepti je moje kuhanje pravi užitek.

Reply
Indy
4/3/2021 12:09:27

Pozdravljeni,
Mene zanima a se sol doda v testo.

Reply
Urška by 220 stopinj poševno
4/3/2021 12:13:43

Indy, sol se v droži ne daje. Da se pa potem v testo, ko delate kruh. In sicer šele po tem, ko steče avtoliza. NAjprej zgnetete skupaj droži, moko in vodo, gnetete nekje 15-20 minut, počakate 20 minut in potem vgnetete sol, vzhajate ...

Urska
11/1/2026 12:55:56

Pozdravljeni,

zanima me ali se da narediti kruh s 100% hidracijo z drožmi?
kaj je potrebno paziti če se to da narediti?
Hvala za odgovor in vse že podane informacije.
Lp.U.

Reply



Leave a Reply.

    Picture
    Picture

    to sem jaz, Urška

    220 STOPINJ POŠEVNO naša kuhinja, ki je vedno odprta.


    Arhiv

    October 2025
    June 2025
    May 2025
    April 2025
    March 2025
    February 2025
    January 2025
    December 2024
    November 2024
    October 2024
    September 2024
    June 2024
    May 2024
    April 2024
    March 2024
    February 2024
    December 2023
    November 2023
    October 2023
    September 2023
    August 2023
    July 2023
    June 2023
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    August 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    August 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    August 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013


Picture


Dobrodošel v moji kuhinji! 

• © 2014  all rights reserved by Urška Fartelj •
• Photo & Recipe credit by Urška Fartelj •
• 220 stopinj poševno ™ •
Fotografije, videi in besedilo na tej strani so last avtorja in jih ni dovoljeno kopirati, reproducirati in uporabljati brez avtorjeve privolitve. 
KUHARSKE KNJIGE - NAROČI
Picture
1. Preprosto, sveže in s kruhom pomazano
Picture
2. Preprosto in sveže vse leto
Picture
3. Skupaj za mizo
Picture
4. Kosila v pol ure
Picture
6. Vrt in špajza
Picture
6. Testenine
  • DOMOV
  • NA KROŽNIKU
  • RECEPTI
    • Video recepti
    • Jedi za PRAZNIKE >
      • PIKNIKI
      • Valentinovo
      • Pust
      • Velikonočne jedi
      • Božič & novo leto
    • Zajtrki
    • Malice, prigrizki
    • Kosila & Večerje >
      • Predjedi
      • Juhe & Jedi na žlico
      • MESO >
        • Svinjina
        • Govedina & Teletina
        • Perutnina
        • Mleto meso
        • Zajec, kunec
      • Ribe & Morski sadeži
      • Testenine & Lazanje & Njoki
      • Burgerji
      • Pice & Tortilje & Burek
      • Riž, rižote
      • Italijanske rižote in druge jedi z Riso Scotti rižem
      • Zelenjava & Priloge
      • Krompir
      • Polenta
      • Gobe
    • Solate
    • Sladice >
      • Kreme & BIskviti
      • Piškoti & krhko pecivo
      • Listnato & vlečeno testo
      • Kvašeno testo
      • Kolači, biskviti, pite, sadne rezine
      • Rulade
      • Kremna peciva
      • Sladice v kozarcih
      • Muffini & kroglice
      • Sladoledi & Sorbeti
      • Ocvrto pecivo
      • Torte
      • Palačinke, bonboni ...
    • Mlečne večerje
    • Kruh & Pekovsko pecivo
    • Omake & Pesto
    • Napitki
    • Shramba
    • KEFIR & FERMENTIRANA hrana
    • Domača lekarna
    • Brez glutena >
      • ORGRAN brezglutenski recepti
      • Zajtrki brez glutena
      • Malice brez glutena
      • Kosila & Večerje brez glutena
      • Sladice brez glutena
    • sLOVEnska kuhinja
    • Nasveti
    • bodi CHEF!
    • Instagram
  • MEDIA KIT
  • KNJIGE
    • KNJIGE 220 STOPINJ POŠEVNO
    • Zabava na Izgubljenem otoku
    • Pesmice za otroke
  • TESTI APARATOV
  • TO SMO MI
    • Tudi to smo mi
    • My Friend Google
  • KONTAKT
  • SLASTIČNA SLOVENIJA
    • sLOVEnska kuhinja
    • Slovenija na krožniku
    • Prekmurje
    • Primorska
    • Koroška
    • Štajerska
    • Dolenjska
    • Gorenjska
    • Notranjska
  • V GOSTEH
  • Piškotki
  • NAREDI SAM
  • 220 degrees diagonally